fbpx

Kiki is een Bourgondisch, van origine Brabants (zaken)meisje met een bovengemiddelde passie voor goed eten & drinken en steden ontdekken. Altijd al was zij degene die uitzocht waar ze gingen eten en steden al tot in detail ‘kende’ voordat ze er was. Toen ze haar studie Hoge Hotelschool afrondde en nog steeds dagelijks appjes kreeg met ‘’waar moet ik uiteten-vragen’’, vond ze het tijd om haar kennis & passie met een groter publiek te delen. Die kans kreeg ze met Girls Who Magazine. Alles kwam op zijn plek. Nadat ze een tijdje in de restaurant PR en marketing had gezeten, kwam haar droom uit toen ze aan de andere kant van de tafel zat. Zakenmeisje interviewde deze fulltime levensgenieter!

 

kiki-bosman2

 

Wat is Girls Who Magazine?

Kort gezegd is Girls Who Magazine de online tool voor ambitieuze levensgenieters. Het richt zich voornamelijk op vrouwelijke, ondernemende vrouwen die naast hun drukke baan en veeleisende doelen zo vaak mogelijk van het leven willen genieten. Ze kunnen daarom bij ons terecht voor zowel inspiratie van andere (girl)bosses, als voor inspiratie betreft culinaire avonturen, nuttige reistips, recepten en Amsterdamse tips!

 

Girls Who richt zich vooral op ambitieuze vrouwen die van eten, drinken en reizen houden. Heb jij hier zelf altijd al iets mee gehad?

Ja, absoluut! Als dochter van een ultieme levensgenieter en een vader met een (culinaire) reisorganisatie vanaf zolang ik me kan heugen opgevoed met écht goed eten en hele bijzondere reizen. We gingen wel drie keer per jaar op pad. En dan niet naar Texel of een all-inclusive hotel in Marmaris, maar op authentieke trip vaak buiten Europa. Tijdens deze reizen speelden het ontdekken van nieuwe smaken en culturen een grote rol. Als klein meisje werden mijn smaakpapillen dan ook al flink op de proef gesteld. Ook is mijn interesse in eten vanaf jongs af aan zo gegroeid omdat ik de culturele aspecten ervan heb meegekregen. Maar ook het belang voor de economie en de bizarre gewoontes aan tafel wereldwijd. Het is zo ontzettend interessant!

 

Hoe is Girls Who Magazine ontstaan?

De oorsprong van Girls Who Magazine ligt in mijn zoektocht naar het vinden van ‘La dolce vita‘: Voor zolang ik me kan herinneren ben ik altijd aan het speuren naar goede restaurants, verborgen parels en non-touristic reistips. Vervolgens reconstructureer ik de volgekrabbelde bierviltjes tot een samenhangend verhaal en publiceer ik er een artikel over, voor de lezers. Al mijn unieke bevindingen deel ik met alle liefde met onze mede-levensgenieters, onder het motto ‘Sharing is caring’.

 

Processed with VSCO with p5 preset

 

Wat wil je met Girls Who Magazine bereiken?

Het doel is dat ik mensen full-time kan inspireren en motiveren om, naast hard te werken, maximaal van het leven te genieten. Dit doen we onder andere met creatieve content en online tips, maar willen we onze lezers ook vaker laten genieten door middel van zelfgeorganiseerde evenementen, zoals een wine-tasting, lange tafel diners, een tipsy wine yoga of een door ons georganiseerde borrel. We zijn nu een online platform met bereik om trots op te zijn na een jaar, maar het doel is om Girls Who uit te bouwen naar een overkoepelend merk – waarbij genieten van het leven wordt uitgevoerd op zoveel mogelijk facetten van het leven.

 

Wat is jullie verdienmodel?

Tot dusver is dit voornamelijk branded content. In dat geval bieden we merken een podium op Girls Who Magazine door middel van een artikel (uiteraard alleen wanneer we achter het desbetreffende merk staan). Omdat we nog in de beginfase van het ondernemerschap zitten en er veel concurrentie op de online markt is in ons vakgebied, is het belangrijk om je te blijven onderscheiden en ons te bewijzen. Laten zien wat we in huis hebben, hoe we projecten uitvoeren en professioneel te werk gaan. Dit is naar mijn idee erg belangrijk om er op termijn een fulltime verdienmodel uit te halen.

 

Je werkt met een team van contributors. Hoe verloopt die samenwerking?

Ja! En daar ben ik zó blij mee. Ons team van editors representeert het publiek dat wij (willen) bereiken. Het zijn ambitieuze levensgenieters, met bijna allemaal redactionele ervaring. We hebben een Whatsapp-groep genaamd GIRLS WHO TEAM waarin onder andere uitnodigingen voor events worden gedeeld, tips worden uitgewisseld en regelmatig jaloersmakende reiskiekjes voorbijkomen.

Naast het groepscontact heb ik ook regelmatig individueel contact met de meiden. Niet alleen omdat ik ze stuk voor stuk ontzettend mag, maar ook om ‘’werk-gerelateerde’’ dingen te bespreken. Ze kunnen met alle vragen bij mij terecht en we leren veel van elkaar.

Al onze editors hebben toegang tot de contentkalender van Girls Who Magazine en mogen daar – in overleg – onderwerpen invullen waar ze over schrijven. Als de artikelen klaar zijn kijk ik ze na op tone-of-voice en SEO, en vervolgens gaan onze grammar goeroe’s eroverheen voor een laatste spellingcheck.

 

Wat vind je het moeilijkste aan ondernemen?

Het trechteren van ideeën vind ik een echte uitdaging. De (digitale) tijd waarin we leven is zo ontzettend veranderlijk en het is belangrijk om daar continu op in te blijven spelen. Doordoor ontstaan er heel veel plannen voor Girls Who Magazine, maar heb ik allang gemerkt dat je niet alles moet willen uitvoeren. Focus houden is belangrijk, en daar heb ik met mijn chaotische trekjes vaak moeite mee. Het is voor mij een uitdaging om dingen stap voor stap te ondernemen en doelgericht te werk te gaan, in plaats van alles door elkaar te willen doen.

 

kiki-bosman

 

Wat zijn jouw favoriete werkplekken?

Goede vraag! Daar heb ik toevallig een artikel over geschreven, voor de werkende vrouwen in Amsterdam die niet vastzitten aan een kantoor. In dit lijstje vind je 11 fijne plekken voor ZZP’ers en start-ups zonder vaste ruimte. En niet in dit lijstje, maar wel een plek waar ik heel graag zit is Lokaal Edel. Omdat ik het personeel daar goed ken word ik niet continu lastiggevallen met de vraag of ik nog iets wil drinken. Daarnaast hangt er overdag altijd een werkvibe en voelt het alsof je in een grote huiskamer zit met werkende mensen.

 

Wat zijn je plannen voor 2019?

Eén van de plannen is om niet alles tot in detail uit te stippelen, maar om juist ook plannen om me af te laten komen. Uiteraard ga ik niet stilzitten en mijn mail 120 keer per dag refreshen, maar ik heb tot dusver gemerkt dat de tofste dingen vanzelf ontstaan. Juist als je een hoop verwachtingen hebt, lijkt er niets spontaan ‘’op het pad’’ te komen. Terwijl ik dat juist zo leuk vindt!

Natuurlijk zijn er wel dingen die ik verder wil gaan aanpakken en uitbreiden, zoals onze Tipsy Wine Yoga en de reiscategorie. Ik wil meer reisjes gaan maken en deze plekken op culinair gebied doorspitten, om hier vervolgens uiteraard travel reviews over te schrijven. Ook is het plan dat ik vanaf januari lange tafel diners ga organiseren, die gecombineerd worden met muziekavonden. Daarover later meer!

 

Waar kunnen we jullie volgen?

Dat kan op Instagram, Facebook, onze website en op Pinterest. Op het laatste kanaal zijn we erg actief en hebben we inmiddels 160k maandelijkse weergaven. Stuk voor stuk culinaire (reis)liefhebbers!