Een gezond eetpatroon voor zakenmeisjes: de avond

Als zakenmeisje heb je het soms gewoon zo druk, dat je vergeet aan jezelf te denken. Zelf merk ik dat een maaltijd of even rustig eten er dan snel bij inschiet, wat natuurlijk helemaal niet de bedoeling is. Daarom ben ik voor jullie drukke GirlBosses op zoek gegaan naar een gezond eetpatroon wat je ook op drukke dagen kan hanteren, inclusief gezonde tussendoortjes en voeding waarvan je snel energie krijgt. De ochtend en de middag hebben we al besproken, deze week is de avond aan de beurt!

 

Diner 18:30/19:00

Ik zie jullie kijken naar het tijdstip en denken, zo vroeg? Dan heb ik nog niet eens tijd gehad om naar de supermarkt te gaan?!?! Probeer dit toch als streven te nemen, het is voor je lichaam en spijsvertering namelijk niet goed om na 20:00 uur nog te eten. Als je op vakantie bent in Italië (of waar dan ook), leef je dan vooral uit. Maar probeer in je vaste dagelijkse ritme op tijd te eten. Je lichaam heeft zo namelijk nog ruim voldoende de tijd om alles te verteren voor jij je bedje in duikt!

Probeer rustig en kalm te eten, goed te kauwen en niet alles op te schrokken. Drink water tijdens het eten, maar wederom niet enorme hoeveelheden. Voor jullie heb ik een snel en gezond diner uitgekozen zodat je ook nog even toekomt aan je welverdiende rust na een dag hard werken! Het recept is voor 4 personen. Je kunt natuurlijk altijd minder maken, maar je kunt je leftovers ook als lunch voor de volgende dag meenemen!

gezond diner avondeten noodles met kip

Noedels met kip en groenten:
Nodig:
– 270 g udon-noedels
– 2 kropjes babyromainesla
– 1 limoen
– 3 el sojasaus
– 300 g kipfilethaasjes
– 2 tenen knoflook
– 4 el arachideolie
– 400 g paddenstoelenmix met puntpaprika en zoete ui
– 200 g gesneden snijbonen
– 4 el oestersaus

1. Kook de noedels volgens de aanwijzingen op de verpakking. Giet af en spoel af met koud water.
2. Haal ondertussen de blaadjes van de kropjes sla los. Halveer de limoen en pers 1 helft uit. Snijd de andere helft in partjes. Meng de sojasaus met een halve eetlepel limoensap per persoon tot een saus.
3. Halveer de kipfilethaasjes. Snijd de knoflook fijn. Verhit 2 el olie in een wok en bak de kip met de sojasaus in 5 min. al omscheppend op hoog vuur gaar. Neem uit de pan en houd warm onder aluminiumfolie.
4. Verhit de rest van de olie in de wok en bak de knoflook, paddenstoelenmix en snijbonen 4 min. al omscheppend op hoog vuur. Voeg de oestersaus en noedels toe en verwarm al omscheppend 3 min.
5. Serveer de noedels met de kip, sla en limoen-sojasaus. Aan tafel schept iedereen zelf wat noedels en kip in een blaadje sla, rolt deze op en dipt in de saus.

Zo, de dag zit erop! Je voeding gedurende de dag is erg belangrijk. Soms klinkt 5 keer eten op een dag erg veel, maar om te voorkomen dat je naar die ene zak chips grijpt of zwicht voor de heerlijke geuren van de friettent is het toch belangrijk om regelmatig te eten. Zo ga je het gevoel van enorme trek tegen en snack je stukken minder. Ook al ben je druk en heb je weinig tijd, eten is belangrijk! Ik zeg dit ook tegen mezelf hoor, want na een dag van 15 uur werken sta ik om 23:00 uur ook op het station te staren naar de muur van de Smullers!

I think you'll like this too, right?

Laat een reactie achter

Hi zakenmeisje, we LOVE cookies! En niet alleen de eetbare... Als zakenmeisje gebruik je cookies op je website om deze o.a. beter te maken, en dat willen we toch allemaal? Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. Ik wil toch wat meer informatie...

De cookie-instellingen op Zakenmeisje.nl zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om jou de beste surfervaring mogelijk te geven. Als je doorgaat met Zakenmeisje.nl te gebruiken zonder het wijzigen van jouw cookie-instellingen of je klikt op "Accepteren :)" hieronder dan ga je akkoord met deze instellingen.

Sluiten