fbpx

Je kent ze zelf vast ook wel, merken die zo inspirerend zijn dat je deze voortdurend wilt blijven volgen. Zo heb ik bijvoorbeeld verkering met de HEMA. Ongeveer alles wat zij doen maakt mij blij. Valentijnsdag is het perfecte moment om het eens te hebben over het creëren van “Brand love”.

Brand Love

Connectie en community is tegenwoordig de kern van elke succesvolle onderneming. Denk aan merken die met hun loveable imago een tal van trouwe volgers hebben gecreëerd. Volgers die zo enthousiast zijn, dat zij van alles over het merk delen.

De liefde voor een merk ontstaat natuurlijk niet zomaar. Wat vooral belangrijk is, is dat je van betekenis bent, jezelf blijft en dat je daar ook heel consequent in bent. Elementen die eigenlijk niets eens zo heel ingewikkeld hoeven te zijn. De kunst zit hem vooral in het verleiden en overtuigen.

brand love

Met deze vier tips verover jij straks ook het hart van je volgers:

1. Vertel

De eerste stap is het creëren van awareness en het opbouwen van een community. Het is belangrijk dat je opvalt bij de juiste mensen en dat jouw (potentiële) volgers je gaan herkennen. Vertel niet alleen WAT je aanbiedt, maar vooral WAAROM je iets aanbiedt. Waarom bestaat jouw onderneming? En welk probleem lost dit voor anderen op? Als je hier goed antwoord op weet te geven, dan ben je al een heel eind.

2. Verbind

Betrek je volgers bij de ontwikkeling van je business. Vraag ze naar hun mening over jouw product of dienst. Laat je volgers bijvoorbeeld iets testen en geef hen de ruimte om te vertellen wat zij ervan vinden. Of bedenk eens een leuke interactieve actie op social media. Zo voelen zij zich straks nog meer verbonden en dat is precies wat je wilt. Jouw volgers bepalen immers of jij loveable bent of niet. En als zij jou aanprijzen, dan is dat veel geloofwaardiger dan wanneer jij dat zelf doet.

3. Blijf inspireren

Als zakenmeisje heb je een bepaald doel. Je gelooft ergens in en bent ervan overtuigd dat jouw product of dienst waardevol is. Giet dit verhaal in waardevolle content en denk goed na over de manieren waarop jij jouw volgers kunt blijven inspireren. Zorg dat je goede onderwerpen kiest waar behoefte aan is en wat aansluit bij jouw expertise. Werk vooruit, zodat je altijd iets te vertellen hebt, ook op de momenten dat je geen tijd hebt om content te creëren.

4. Personaliseer

Alles begint met persoonlijke aandacht. Dit zorgt niet alleen voor meer beleving, het versterkt ook de relatie tussen jou en jouw volgers. Ga de interactie aan en zorg dat de vonk overslaat. Doe je dat niet, dan zal de liefde snel voorbijgaan. Ga dus de relatie met je volgers aan. In het begin zal je merken dat je nog heel erg moet gaan ontdekken wat je volgers graag willen lezen en zien. Maar dat is niet erg, geef het de tijd en probeer het vooral vol te houden. Als je er met hart en ziel in gelooft, heb jij straks ook de ware brand love te pakken!